Greșeala pe care o fac românii atunci când se duc la cumpărături în Lidl, Kaufland, Megaimage sau alte supermarketuri. Atenție, trebuie să respecți asta, dacă vrei să-ți fie bine

de: Cojocaru Cristian
08 06. 2022

Atunci când se află la cumpărături, românii aleg să facă greșeala care îi costă timp prețios din viața lor. Aceasta nu este singura, fiind multe altele pe lângă.

Alimentația sănătoasă înseamnă și o atenție mai mare asupra produselor care sunt expuse la raft. În primul rând, informațiile de pe produs se regăsesc pe eticheta acestuia. Acolo, cumpărătorii regăsesc detalii despre ingrediente conținute, proprietățile nutritive, aportul energetic, dar și perioada de valabilitate.

Cu toate că pare un lucru simplu, aceste etichete pot conține detalii înșelătoare. Aceasta reprezintă una dintre marile greșeli pe care consumatorii le fac atunci când cumpără produse alimentare. Se lasă ghidați de denumiri precum „bio”, „fără gluten”, „produs natural”, „produs tradițional”, greșeală despre care am mai vorbit în trecut, AICI.

Aceste denumiri determină mulți cumpărători să se grăbească să le ridice de pe raft. Cu toate că tentația este mare, producătorii sunt cei care se pricep în a utiliza cuvintele într-un mod care te determină să cumperi. Poți astfel citi eticheta de pe spatele ambalajului, acolo fiind cele mai importante informații despre produsul respectivă.

Românii fac greșeala care îi costă timp atunci când se află la cumpărături

De asemenea, mai există o informație înșelătoare la o primă vedere. Astfel, pe etichetă este expusă informația cu privire la cantitatea de carbohidrați, zahăr, sare, însă acestea sunt exprimate pentru o singură porție. Așadar, cu acest mic truc, produsul devine mult mai atractiv pe baza cifrelor mici.

„Un lucru pe care trebuie să-l avem la noi atunci când plecăm la cumpărături este o listă, pe care să trecem tot ceea ce avem nevoie, pentru a nu ne trezi la supermarket în fața rafturilor că nu știm în ce direcție să o luăm. Când ajungem acolo, cel mai important lucru este să citim etichetele”, a spus Andreea-Carmen Radu, consilier în educație alimentară, într-un interviu pentru ”Prietenii de la 11”, de la Antena 1.

Specialistul a mai afirmat că alimentele pe care le avem la dispoziție fac parte dintr-o gamă uriașă și variată. De cele mai multe ori, acestea sunt foarte procesate, conținând mulți aditivi. În special, produsele pentru copii sunt făcute într-o manieră în care pot manipula cumpărătorul. Astfel, pe lângă ambalajul strălucitor și colorat, eticheta prezintă și mențiuni precum „este sănătos” sau „conține fructe”, astfel că părintele va fi tentat să îl cumpere.

O altă greșeală a cumpărătorilor este aceea de a sta la cozile uriașe, indiferent că vorbim despre magazinele Mega Image, Kaufland, Lidl sau Auchan. Cu toate că aceștia dispun de case de tip self-pay, în continuare românii aleg să stea la cozi foarte mari, irosind astfel timp prețios din viața lor, când cumpărăturile pot fi făcute mult mai rapid.